Sessies ‘Show me the money’

introductie | video’s | sessies | sprekers | denkvoer | sponsors | contact |

9.30 Interview met Erik Huggers
Huggers is director of BBC Future Media & Technology en verantwoordelijk voor de succesvolle iPlayer, de websites en mobile. Momenteel wordt er bij de BBC gewerkt aan een nieuwe user interface voor open IPTV, onder de codenaam ‘Project Canvas’. Daarmee zouden kijkers direct highlights kunnen terugzien, clips aan vrienden kunnen sturen, bijhouden wat er op Twitter gezegd wordt, de archieven in kunnen en commerciele apps en diensten van andere partijen kunnen gebruiken.

10.15 Talkshow: Waarvoor betaalt de consument (niet meer)?
Het ene na het andere onderzoek wil aantonen dat consumenten minder geneigd zijn voor content willen betalen. De betaalde oplages van veel kranten en tijdschriften duikelen naar beneden. Ondertussen betalen consumenten grif voor iPhone-apps, games en luisterboeken.In deze talkshow komen zes gasten aan het woord die vanuit hun eigen praktijkervaring vertellen wat de condities zijn waaronder consumenten wel of niet willen betalen. Is betalen voor nieuws, onzin of niet? Waarvoor betalen mensen nog wel? Gaan nieuwe verdien- en distributiemodellen zoals Tipit en e-books wel werken? Met oa: Paul Molenaar, Vincent Verweij, Gert-Jan Oelderik, Huub van de Pol en Alexandra Jankovich.

11.30 Presentatie: The future of context
Het online media model dat draaide om veel pageviews en lage CPM-tarieven vertoont tekenen van verslapping. Na het succes van Wikipedia, begint er een nieuw idee op te komen bij nieuwsorganisaties die op zoek zijn naar echt waardevolle online journalistiek : context. Matt Thompson (bekend van Epic 2014) spreekt over de pogingen om contextuele nieuws sites te bouwen..


11.30 Discussie: Online of flatline?

De hoofdredactie van Computable publiceerde een boek over de transformatie die het ICT-vakblad doormaakte, waarbij publiceren voort de website leidend werd in het redactieproces. Dat zouden meer media moeten doen, aldus de auteurs. Maar kan dat ook zomaar bij elk blad en elke krant? Arne van der Wal (hoofdredacteur FEM Business) en Altan Erdogan (hoofdredacteur Revu) gaan de discussie aan met Alex Beishuizen en Johannes van Bentum.

11.30 Workshop: Flash als platform voor betaalde content
Met Adobe Flash Platform Services kunnen Flash-applicaties voorzien worden van tools om samen te werken, om de applicaties op sociale network sites te distribueren en om er geld mee te verdienen. Serge Jespers legt in deze workshop uit wat de mogelijkheden zijn.


12.15 Discussie: Het kan wel!

Wat kunnen media leren van innovaties in andere industrieën? Een panel van vier media-ondernemers en –executives reageert op vier innovatieve voorbeelden. Zijn deze toepasbaar in media? En waarom wel of niet?

12.15 Discussie: Kies je niche
Steeds meer journalisten beginnen voor zichzelf en starten niche-publicaties. Zo bedient de iPhoneclub een heel groot publiek uitsluitend met nieuws over de iPhone. En Spotted by Locals is een netwerk van cityblogs door locals in 23 steden in Europa. Hoe krijg je zo’n niche uitgave rendabel?


12.15 Workshop/live uitzending : De journalist van de toekomst

Internetradioprogramma MediaMinds komt live vanaf Show Me The Money. Presentatoren Stronks en Vereijken vragen zich af wat de multimediale journalist van de toekomst allemaal in zijn mars moet hebben. Schuif aan, of liever: praat mee!

14.00 Presentatie: Monetizing online content
SUP is de grootste online uitgever van Rusland, en wordt geleid door Annelies van den Belt. Ze laat zien dat succes in digitale media betekent dat je voortdurend op zoek moet naar nieuwe mogelijkheden. Een ondernemende aanpak is onontbeerlijk.

14.00 Presentatie: The Next Generation
Hoe zorg je ervoor dat je user generated content mixt met professionele content, op zo’n manier dat je er geld aan kunt verdienen? JP Douma verplaatste zijn bedrijf The Cover Story naar India, alwaar hij bouwt aan zo’n platform.

14.00 Workshop: De iPhone als platform
Hoe kan bestaande content omgezet worden in een iPhone App? Denk aan toegevoegde mogelijkheden van GPS, kompas en Data Push. En hoe krijg ik mijn data op een Layar?

14.45 Keynote: De digitale strategie van The Guardian
The Guardian staat bekend om zijn zeer vooruitstrevende online initiatieven. Zo kan vanaf begin dit iedere ontwikkelaar zelf met de content uit de databases van de krant aan de slag gaan, en er zijn eigen site mee vullen. Wat is het idee hierachter? In deze keynote worden de ins en outs van de digitale strategie belicht.

16.00 Skype talk: Jeff Jarvis
‘What Would Google Do’ is een van de business bestsellers van dit jaar, en is een uitgesproken visie op de nieuwe wetten en mores op internet. ‘Do what you do best and link to the rest’ is bijvoorbeeld nu al een klassiek adagium geworden. Auteur Jeff Jarvis geeft via Skype zijn visie op de ontwikkelingen in het medialandschap.

16.15 Talkshow: Waarvoor betaalt de adverteerder (niet meer)?

In deze talkshow komen zes gasten aan het woord over de ontwikkelingen in het advertentielandschap.
Blijven de tarieven laag of stijgen ze weer na de crisis? Sluiten media nog wel aan bij de wens van de adverteerder? Hebben de adverteerders de media nog wel nodig, of worden ze zelf publisher?

gesponsord door...